Klachtenprocedure (na)scholing NVALT

De Nederlandse Vereniging van Artsen voor Longziekten en Tuberculose (NVALT) vindt het belangrijk dat door de NVALT aangeboden (na)scholing kwalitatief goed is en naar behoren wordt gegeven.

Mocht u desondanks niet tevreden zijn over (de uitvoering van) (na)scholingsactiviteiten van de NVALT dan bestaat daarvoor onderstaande klachtenprocedure.

Hoe kunt u uw klachten kenbaar maken?

U kunt uw klacht mondeling (ter plaatse) melden aan de cursus- of congresleiding. Zo mogelijk wordt er dan direct met u overlegd om tot een oplossing van het probleem te komen.

Blijft u ontevreden dan wordt u verzocht om uw klacht schriftelijk in te dienen. Dit kan tot maximaal vier weken na afloop van de cursus of het congres. U kunt uw klacht per mail kenbaar maken via het secretariaat van het bureau (secretariaat@nvalt.nl), vermeldt daarbij uw naam, de naam van de cursus of het congres, de datum van de (na)scholing en beschrijf uw klacht. Alle klachten worden vertrouwelijk in behandeling genomen.

Klachtafhandeling

Na het indienen van een klacht ontvangt u binnen twee weken een ontvangstbevestiging.

Daarbij wordt melding gemaakt van de termijn waarop een inhoudelijke reactie op de klacht kan worden verwacht. Er wordt naar gestreefd om deze binnen acht weken te geven. Indien de klacht niet binnen acht weken afgehandeld kan worden, wordt er een nieuw termijn voorstel naar u verstuurd. Mogelijk wordt u tussentijds om aanvullende informatie gevraagd.

  • Klachten over organisatorische kwesties worden behandeld door het NVALT-bureau.
  • Klachten over het cursorisch onderwijs en de masterclasses vallend onder het cursorisch onderwijs worden behandeld door de Commissie Cursorisch Onderwijs.
  • Klachten over de NVALT-congressen, de Ergometriecursus, de bronchoscopiecursus en andere door de NVALT georganiseerde nascholing worden behandeld door de betreffende organisatiecommissie.
  • Klachten over de algemene vergaderingen worden behandeld door de secretaris van de NVALT.
  • Klachten over de voortgangstoets worden behandeld door het Concilium en de werkgroep voortgangstoets.

Als u akkoord bent met de reactie op uw klacht, of als u niet binnen vier weken op het definitieve uitsluitsel reageert, wordt de klacht als afgehandeld beschouwd. Bent u het niet eens met de reactie en/of de afhandeling van uw klacht, dan kan de klacht in tweede instantie worden voorgelegd aan
Mr. A. W.G. de Hart van Smit & De Hart Advocaten te Vught.

De uitspraak van de klachtencommissie is bindend voor beide partijen. Eventuele consequenties worden binnen twee weken opgevolgd.

Registratie

Met klachten en de afhandeling daarvan wordt vertrouwelijk omgegaan. Schriftelijke klachten worden geregistreerd door het NVALT-bureau en gedurende minimaal twee jaar en maximaal vier jaar bewaard.